‘Ik word alleen maar droevig van die brieven’

Kees Thies

vincent.pngEen aarzelend ‘wie daar?’ en een schichtige blik via een luikje in de voordeur. Als die, na veel gerinkel van sleutels, opengaat, sta ik oog in oog met een droevig heerschap, gehuld in een gerafelde kamerjas. ,,Dag meneer, deze brief is bij mij bezorgd, maar ik denk dat ’ie voor u bestemd is.’’ De oude man pakt mijn brief niet aan, maar draait zich om en zegt: ‘Kom verder.’
Met tegenzin loop ik het statige huis binnen, waar het muf en donker is. Het voelt alsof ik de graftombe van Dracula binnen stap. Hij neemt plaats in een fauteuil en zegt. ,,Mijn pillen liggen op het dressoir.’’ Het dringt tot me door dat hij denkt dat ik van de zorg ben.
,,Meneer, ik kom niet vanwege uw medicijnen, ik kom u een brief brengen, die abusievelijk bij mij bezorgd is. Hij komt uit Australië. Wonen u kinderen daar misschien?’’
De…

View original post 212 woorden meer

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

