Mijn diagnose: Depressieve Persoonlijkheids Stoornis

Noirona's weg naar ooit.

Depressieve

Uit mijn psychologisch rapport:

Cliënte scoort op 6 van de 8 items, waarmee ze er ruim aan voldoet. Ze voelt zich vaak ongelukkig of vindt het leven vaak geen pretje. Ze gelooft dat ze een fundamenteel onvolwaardig persoon is en haalt zichzelf vaak naar beneden. Ze blijft vaak denken aan nare dingen die gebeurd zijn en maakt zich daarnaast zorgen over de toekomst. Hierbij verwacht ze het ergste en voelt ze zich schuldig over de dingen die ze niet gedaan heeft.

Mijn depressieve persoonlijkheids stoornis is er niet zomaar één hij is namelijk van het recidiverende kaliber wat dus inhoudt dat de depressies steeds terug komen. Ik noem het soms ook wel mijn ‘draaideur depressie’.

Anders dan bij iemand die een bipolaire stoornis heeft worden mijn depressieve episodes niet afgewisseld met manie en hypomanie. Wel heb ik 1 keer een ‘manie’ doorleeft, maar dat staat niet in verhouding om aan…

View original post 575 woorden meer

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

