Klaverjassen met Abe, Faas en Theo

Kees Thies

rollator,,Hé loop eens door joh,’’ zeg ik tegen de oude man die op de Voorstraat maar nauwelijks vooruit komt met zijn vuurrode rollator. Hij kijkt om en lacht als hij ziet dat ik het ben. ,,Rood staat je niet, hadden ze geen jongetjeskleur?’’
,,Wat nou, Ferrari’s zijn toch ook rood?’’ Fred schudt mijn hand, draait zijn rollator om en gaat zitten. ,,Altijd handig, zo’n mobiele tribune als je naar het voetballen gaat,’’ zeg hij. Onze flauwe grappen vormen een donzen dekbed die een keiharde waarheid dient te omhullen, want Fred is ziek en wordt ook niet meer beter. ,,Het is maar goed dat Nederland er niet bij is volgend jaar, want dat had ik tóch nooit meer gehaald,’’ vertelde hij me daags na dat ontluisterende potje tegen Tsjechië. ,,Ach joh, straks kun je lekker klaverjassen met Abe, Faas en Theo Laseroms,’’ luidde mijn zwakke troostrepliek. ,,Lijkt me reuze gezellig, maar…

View original post 203 woorden meer

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

