‘Weet jij nog een bussie voor de nacht?’

Kees Thies

carsleepHet wordt koud vanavond ‘zegt’ mijn smartphone en lange Sam, gehuld in een lange bruine Afghaanse jas vraagt of ik ‘een autootje voor de nacht’ weet. ,,Bij het Leger komen we er nu écht niet meer in hoor.’’ De tandeloze reus doet zijn relaas nadat hij me een sigaret had weten te ontfutselen en tja… dan ben je al gauw ‘vrienden voor het leven.’
 ,,Weet je, ik vind het zelf niet erg om buiten te slapen, want ik heb een goeie slaapzak en thermo-ondergoed, maar mijn maatje Musa heeft dat allemaal niet en dus zoeken we een bussie om te pitten. Met een paar waxinelichtjes wordt het daarin snel warm.’’ Naast Sam, staat een kleine Afrikaan die bevestigend knikt en, ter bewijs, een grote zak waxinelichtjes van de Hema tevoorschijn tovert. ,,Je weet toch zelf wel waar die dingen staan? luidt mijn antwoord. ,,Nee, geen idee,’’ zegt Sam. ,,Ik ben…

View original post 205 woorden meer

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

