Brief naar de Commissie Financiën TK

Aan de leden van de Vaste Commissie voor Financiën van de Tweede Kamer Betreft: Burgerinitiatief Ons Geld

Geachte heer/mevrouw, Ik ben een van de drie initiatiefnemers van het Burgerinitiatief Ons Geld. Op 14 september zond ik een mail naar mijn mede-initiatiefnemers waarin de volgende tekst stond: ‘ Ik heb het besluit genomen om per direct te stoppen met mijn deelname aan het Burgerinitiatief Ons Geld. De belangrijkste reden is dat ik niet geneigd ben tot een compromis met betrekking tot dit geldstelsel. Zolang verreweg het grootste deel van het geld door schuld ontstaat en zolang voor die schuld geld moet worden betaald, is het een mathematische zekerheid dat crisissen bij herhaling zullen optreden en dat de welvaart zeer ongelijk verdeeld zal blijven. Wat mij betreft staat daarom een rentevrije economie centraal en een verdienmodel van banken dat is gebaseerd op de toegevoegde waarde van de dienstverlening en niet op de hoeveelheid uitgeleend geld. Vanzelfsprekend heb ik er begrip voor dat radicale standpunten politiek onhaalbaar zijn en dat het een kwestie van manoeuvreren is om zoveel mogelijk te bereiken van wat je voor ogen hebt. Dat is echter niet ‘my cup of tea’. ‘

Bron: Brief naar de Commissie Financiën TK

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

