‘Ik denk dat ze op mijn dood zitten te wachten’

Een mail met een pakket aan bestanden ploft in mijn mailbox. De afzender is van een bekende: Albert Schuurman. We hebben al jaren contact met hem voor ons dossier Ziek door mijn werk. Zijn mail zorgt, zoals vaker in zijn zaak, bij mij voor verbazing. Hij mailt: ‘Ik wilde door dit bestand jullie laten zien hoe smerig dit proces verloopt.’Als journalist spreek je veel mensen, zie je veel zaken en behandel je een keur aan onderwerpen. Maar af en toe zit er eentje tussen, die je niet loslaat. De zaak van Albert Schuurman is zo’n zaak. Niet alleen omdat we te maken hebben met een aandoenlijke man die vecht voor zijn gelijk, maar ook omdat deze zaak op een schrijnende manier exemplarisch is voor een falend systeem. Een systeem waarin mensen die claimen ziek te zijn geworden door het werk, jarenlang aan het lijntje worden gehouden.

Bron: ‘Ik denk dat ze op mijn dood zitten te wachten’

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

