Zjos (19): “Het is gewoon een fout in mijn hersenen”

UIT DE PUT

Zjos: “Mensen dachten dat ik depressief ben omdat mijn broer zelfmoord heeft gepleegd vorig jaar. Maar het is gewoon een fout in mijn hersenen. Tweeënhalf jaar geleden begon het opeens, eerst vermoedden ze nog dat ik een angststoornis had. Dus stuurde de dokter me door naar de psycholoog, die me ging helpen met een trauma terwijl ik geen trauma had. Ik kreeg therapieën om mijn niet bestaande trauma te verwerken, die daarom ook allemaal niet hielpen. Dan lost ik het zelf wel op, dacht ik. Een jaar later ging het nog steeds niet goed en werd ik doorverwezen naar de GGZ. Depressief en autistisch. Dat was de uitslag. Ik moest veel gaan sporten van de psychiater, en me aan een vast dagschema houden. Niks hielp, dus niet veel later kreeg ik medicijnen. Op sommige momenten slikte ik zoveel medicijnen, ook tegen angst, dat ik gewoon niet meer op kon staan…

View original post 951 woorden meer

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

