Slagbomen op de Damiatebrug, dat verzin je niet…

Kees Thies

Comp1Mooie woorden zijn niet altijd waar, maar ware woorden zijn daarentegen vaak weer niet zo mooi. Het is het eeuwige dilemma van de columnist, samengevat in één, allesomvattende gedachte. Wordt het mooie of klare taal vandaag? Da’s altijd weer de vraag, want op de een of andere manier gaan die twee kennelijk niet samen. ,,Moet ik eerlijk zijn of moet ik aardig zijn?’’ was onlangs de reactie van mijn lief toen ik haar om haar mening vroeg over een zojuist aangeschaft zwart-wit colbertje. ,,Kan het ook allebei?’’ luidde mijn reactie. Het aardige antwoord was dat het jasje goed paste en een mooie kleur had; het eerlijke antwoord was: ‘Snel uittrekken dat ding, want je lijkt wel een panda.’’
Meestal ga ik niet zo diep hoor, als ik in de vroege ochtend aan mijn dagelijkse episteltje begin, maar mijn dag begon nu eenmaal een beetje raar omdat ik al vóór de…

View original post 199 woorden meer

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

