Over Zwijndrechtse logica die ík niet kan volgen…

Kees Thies

hangjeugdBen IK nou gek of zijn ze in Zwijndrecht van het padje? Het was mijn eerste reactie na het lezen van een berichtje, gisteren in deze krant. Daar stond het volgende: De gemeente Zwijndrecht stelt met woningstichting Trivire en welzijnsorganisatie Diverz plannen op om de overlast op de hoek van de Karel Doormanlaan en de Surinamestraat aan te pakken. Op die plek hangen al jaren groepen mannen rond. Volgens de gemeente is er sprake van intimiderend gedrag, geluidsoverlast en vervuiling. Om daaraan een einde te maken komt er op het veld bij de Kloosstraat een beschutte hangplek. Bovendien krijgt de bestaande voetbalkooi een boarding en bankjes om die tot een aantrekkelijker plek te maken.
Op zich een helder bericht, maar die laatste twee regels bleven tóch door mijn hoofd spoken en even dacht ik nog dat ik de enige was die hierover viel, totdat ik een ‘tweetje’ las van het…

View original post 199 woorden meer

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

