Ik heb religie opgegeven

namibie

Ik heb religie opgegeven
en volg alleen de Liefde

Moellahs, priesters en rabbijnen
Imams, boeddhisten, aanhangers van het zoroastrisme,
Al lachen om mijn naïviteit
Maar mijn oren horen alleen U

Baarden en gewaden en soutanes
uiterlijke tekenen van vroomheid
Betekenen niets, zijn waardeloos
zonder een hart van liefde

Hemel en hel zijn leeg
verhalen om kinderen bang te maken

Alleen aan U doen we terugkeren
eindelijk thuis, eindelijk thuis

Goed en kwaad balanceren
mannen en vrouwen, allen die leven

druppels vallen in de Oceaan
Eindelijk thuis, eindelijk thuis

Vertaling van een gedicht door Darvish (origineel)

Dit bericht werd geplaatst in Filosofie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Ik heb religie opgegeven

  1. darvish zegt:

    Thank you for the translation🙂

  2. Pingback: Liebster Award | Jusd

Geef een reactie

